Pages

Pages

Friday 21 November 2014

10 CARA MEMBANTU MENGATASI KETAGIHAN GANJA

Rawatan untuk ketagihan ganja – Top 10 cara untuk membantu anda mengatasi ketagihan ganja Ketagihan kepada sesuatu yang boleh menjadi sukar untuk mengatasi, seperti minda dan badan anda akan menjadi keinginan untuk ia sehingga berjaya. Jika anda ketagih ganja digunakan, atau anda telah pada lazimnya menggunakan dadah tanpa walaupun mengetahui bahawa anda akan ketagih padanya, dan anda ingin meletakkan akhir itu, berikut adalah antara top 10 idea yang boleh membantu anda dalam mencari rawatan bagi ketagihan ganja.

1. Membuat keputusan yang anda mahu untuk menghilangkan ketagihan. Kejayaan dalam mengatasi ketagihan pertama datang dari diri sendiri. Jika anda tidak cukup berazam untuk benar-benar menghilangkan ini

2. Dapatkan sokongan daripada rakan atau ahli keluarga yang bersedia untuk memahami apa yang anda akan melalui dan apa yang anda akan pergi mengatasi ketagihan. Kumpulan sokongan boleh membantu banyak dalam membantu anda bersaing dengan matlamat anda dan berjaya dalam rawatan penagihan ganja.

3. Melakukan beberapa perubahan dalam rutin biasa anda dan gaya hidup anda. Salah satu langkah-langkah pertama yang boleh membantu anda membuat satu permulaan yang baik dalam melawan ketagihan itu adalah untuk membuat beberapa perubahan dalam gaya hidup anda. Anda mungkin mahu mengelakkan minum beria-ia dan pihak-pihak yang boleh membawa anda kepada penggunaan ganja.

4. Letakkan kaki tiap-tiap sesuatu yang mengingatkan anda tentang penggunaan ganja. Jika anda Merokok, anda juga boleh cuba untuk berhenti merokok serta untuk mengelakkan godaan penggunaan ganja.

5. Menjauhkan diri dari orang-orang yang mempengaruhi anda untuk menggunakan ganja. Berhenti melepak dengan kawan-kawan yang juga menggunakan dadah. Dengan cara ini, anda boleh melupakan ganja.

6. Mencari cara bagaimana untuk menguruskan tekanan dalam kehidupan seharian anda. Untuk mengelakkan tekanan dan masalah dalam hidup anda yang sering menjadi faktor yang menolak satu tawaran bagi ganja, belajar beberapa teknik untuk juga mengatasi tekanan dan masalah dalam hidup anda. Bersenam, bermeditasi atau mudah pergi untuk percutian yang tenang.

7. Mendapatkan bantuan daripada seorang hypnotherapist. Hipnoterapi adalah rawatan pelengkap yang baik bagi penagihan ganja. Anda juga boleh mendapatkan CD self-hypnosis yang akan membantu anda mengamalkan hypnosis dan kosongkan fikiran anda dari fikiran menggoda ramai mengenai penggunaan ganja.

8. Cuba terapi tingkah laku kognitif daripada ahli terapi profesional. Salah satu teknik yang berkesan dalam mengatasi ketagihan arak, fobia, ketakutan dan kebimbangan serta ketagihan adalah behavioral terapi kognitif. Ini akan membantu anda memahami anda ketagihan yang lebih baik supaya dapat membantu anda menghilangkan ia cepat, dan ini juga akan membantu anda belajar kemahiran daya tindak yang berguna dalam menangani cabaran hidup tanpa restart penggunaan ganja.

9. Mengamalkan teknik relaksasi. Salah satu cara yang mudah untuk mula membuat beberapa perubahan dalam hidup anda adalah untuk mencari teknik relaksasi yang akan membantu anda menampung kesukaran hidup dan membantu anda menghilangkan kebimbangan serta.

10. Mencari perkara-perkara baru yang boleh membantu anda mengisi sendiri. Belajar sesuatu sukan yang baru atau kepentingan. Mengalihkan perhatian anda kepada perkara-perkara yang produktif yang anda boleh menikmati dalam masa lapang anda. Sukan baru, hobi baru atau kawan-kawan baru boleh menjadi satu permulaan yang baik dalam membuat perubahan yang lebih baik.

No comments:

Post a Comment